Christian Dior (1)

Fahrenheit

A Fahrenheit egy igazi különlegesség a parfümvilágban, ami igencsak nagy szó, főleg a mai időkben megjelenő tömérdek  parfüm között.Az illatot 1988-ban került kibocsátásra és az ezt követő október-december közötti időszakban csupán Európában mintegy 1.4 millió darabot adtak el belőle. A parfümöt Jean Louis Sieuzac készítette.Érdemes megjegyezni hogy  Jean Claude Ellena is előrukkolt egy parfümmel a Dior kérésére, de a végső győzelmet Mr Sieuzac mesterműve aratta.

A Fahrenheit egy olyan komplex illat, melyhez hasonlót egyik parfümben sem lehet érezni.A legtöbb designer parfüm arra alapoz, hogy egy már sikeres parfümöt teljesen leutánozzanak és piacra dobják. Ezzel szemben Jean Louis Sieuzac szakított ezzel a tendenciával és egy merész teljesen új ötlettel rukkolt elő. A fejillat számomra egy gázolajos- fenyőerdős erős és nagyon kellemes .Ahhoz tudnám hasonlítani, mint amikor valaki autót szerel és olajos lesz a keze, majd egy jó illatú szappannal lemossa a kezéről az olajat.A szennyeződés eltűnik, de ha megszagoljuk a kezünket, akkor még mindig érezhetjük azt a kicsit olajos, tiszta friss illatot.Mivel mindnyájunk bőre és orra különböző, így sok emberrel előfordul, hogy ezt a gázolajas vonulatot egyáltalán nem érzi vagy a másik véglet hogy érzi, de ez nem tetszik neki a parfümben. A fahrenheit egy olyan alkotás,amit vagy szeretünk vagy utálunk, köztes állapot sajnos nem létezik.Mindenféleképpen az idősebb korosztály számára ajánlott, olyanoknak, akik elég merészek ahhoz, hogy egy ilyen illatot használjanak.Érdemes vásárlás előtt több tesztnek nekifutni, hiszen ezt a parfümöt meg kell tanulni megszeretni.Nem biztos hogy a legelső alkalomkor bele fogunk szeretni, de minél többet próbálja/használja az ember, annál jobban megszereti ezt a különleges illatot.Érdemes még megjegyezni, hogy az eredetihez képest az illat könnyedebbé, kevésbé intenzívebbé vált,ami nem feltétlenül rossz,csupán aki a régi változat birtokosa volt, érezhet egy hangyányi különbséget.A parfüm készítő cégek szokása az illatok időről-időre történő újrakeverése,ami voltaképp a piac igényéhez való alkalmazkodásnak tudható be.

Értékelés: 10/10

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s